FÖR LIV I RÖRELSE!

Började prata om hur mycket jag rör på mig på jobbet idag. Att jag tidigare gick runt och bar på 12 kilo mer än nu är bara idiotiskt, och att nu kan jag äta hur mycket choklad jag vill. Haha!! Så när jag räknat lite kom jag fram till att jag i snitt är i rörelse 50 timmar per veckan. Inte så att jag spörtar runt men att jag antingen cyklar, går, springer, böjer, hoppar, klättrar, bär, öser, drar eller gymar.
.
En "svensson" som har ett stillasittande jobb kan inte ha de lätt. De går 168 timmar på en vecka och jag räknade lite såhär:
Jobb-40 timmar
Åk till jobbet-5 timmar
Sova-49 timmar
mat-21 timmar

=
115
168-115=53 timmar
över varje vecka till annat. De blir 7,57142..... Så vi säger 7,5 timme kvar om dagen. Sen om man har ett jobb där det krävs att man ser lite fräsch ut så kanske man lägger lite tid på dusch och iordnings-fix innan jobbet. Sen har kanske inte alla en helvtimme till jobbet, och de kanske bara är jag som sover så mycket (haha), men det är lite på ett ungefär liksom!
.
Jag rör mig 7,142857.... Så vi säger 7 timmar om dagen nu. Om jag då skulle börja plugga eller ha ett stillasitande jobb som jag tar bilen (för hoppet om att jag snart får köra själv har ökat!!) eller bussen till så blir det ju lite knapert att hinna röra mig 7 timmar om dagen om det i stort sätt bara finnns 7 timmar utöver efter allt som "måste göras." =Kommer inte kunna äta vad jag vill!!!!! Vilket jag aldrig kommer klara av=fet! Sen är jag så pigg nu emellan alla jobbpass och sover skitbra jämt! De vill jag inte ska försvinna!
.
Mitt "ifall jag börjar plugga"-schema:
Morgon-stav-promenad 3 timmar.
Frukost
Plugg
Lunchcykla 1 timme
Lunch
Plugg
Kvälls-stav-promenad 2 timmar
Kvällsmat
Sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0