Om jag dör...

Tittar på PLUS vilket jag inte sett på år och dar. Sitte ju här och försöker förgriva tiden med att titta på TV, dock finns bara 1an, 2an, 4an och 6an att välja på så blev 1an. PLUS pratade om kosnader vid begravning. Det var en kvinna som pratade om när hennes man gick bort ganska tidigt i livet. De hade då aldrig pratat om hur han ville ha det på sin begravning, och hon kände att kosnaden var en viktig fråga, men att det var lite "ofint" eller "okänslosamt" att fråga om priser och att tycka att de är för dyrt. Men begravning är dyrt och det slog mig att egentligen skulle man skriva ner hur man vill ha de precis som dom pratade om.
.
Jag tycker inte att man ska lägag massa pengar på begravningen för att de ska kännas "värdit" för den som gått bort. Att personen får en fin viloplats är mer för att de som lever vidare ska kunna gå dit och minnas de bra stunderna med denna person.
.
Ne, jag ska skriva ner en lapp om hur jag vill ha de, så prisvärt som möjligt. Eller vem bryr sig om vad jag vill när jag ändå är död?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0