Är du höger eller vänster?

Har alltid, hela livet, velat vara 2-hänt, alltså inte "bara" högerhänt. Så hör jag lite Anjas röst i landugården säga att man ska ta på varannan spenkopp med höger hand och sen varannan med vänster hand. Det är riktigt svårt, även fast de låter väldigt simpelt!! De tar otroligt lång tid att hålla på att byta hand, och att ta på hela maskinen med vänster hand är bara väldigt krongligt och kossorna blir bara sur när det tar sån tid. Haha. Har då börjat att göra massa annat, typ borsta korna som inte är så avanserat, med vänster hand. Så försöker jag sopa med vänster, eller man sopar ju med båda händerna men att "ge fart" med vänster och sen "styra" med höger. Men hela vänster sidan av ryggen gör ju skitont efter ett tag och då tar de bara massa tid!
.
Detta har resulterat i att jag nu, istället för att känna mig lite utsliten i höger handled, så har jag ont i vänter handled. Haha. Börjar bli pensionär igen, har bara bytt kroppsdel. Haha!! Om jag får barn ska jag binda fast dess händer ibland så de tvingas använda båda lika mycket. De hade jag önskat att min mamma gjort mot mig när jag var lite. Hade nog inte uppskattat de då, men nu skulle de vara mycket användbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0