De kanske var pundigt, de kanske var bra(?)

Alltså.. Jag får sluta med att gå och lägga mig såhär tidigt! Drömmer så sjukt konstigt då. Haha. Fast lite roligt är det!
.
Jag och Linnea Wahlström skulle gå ett fjärde-år på Valstad, vilket inte uppskattades av Kim Bhoman som blev skit sur och skulle minsan se till att vi blev utkastade där ifrån. Dock var Lisa Helms av någon anlednig väldigt glad för vårt återseende och tog emot oss med öppna armar. Dock var Valstad en bandning mellan skolan och ridskolans anläggning i västervik. Och jag och Linnea hade varsin ponny uppstäld i stallet som vi pysslade om! (Som på den gamla goda tiden!!) Så skulle vi i alla fall gå upp till "kvigan" alltså ett hus där elever bodde på skolan. Där kommer Frida Jansson och herjar om något som verken jag eller Linnea förstår(?) Så ser vi Albin Karlsson och någon mer stå och fixa lite hembränt för "systemets öppettider är så dåliga". Så kommer Frida Jansson igen och säger att Henry, alltså Mats kompis från kalmar, har kommit för att skjusa mig till stallet (som då ligger 20 meter från där vi är!) Men jag går ut till bilen och han ahr sin flikvän med sig, och vi kör iväg. Dock kör inte Henry speciellt bra och när jag säger att han ska svänga vänster svänger han höger... Så skulle gått fortare att gå än att få skjus.. Väl i stallet så har någon skrivit på min ponnys fodertavla att han ska ha "obegrensat" med både grov- och kraftfoder på mogonen. 2 kilo ensilage på eftermiddagen och 1,5 kilo på kvällen. Rimligt? Men han var väldigt smal men kanske inte den ultimata foderstaten ändån?
.
Jag vaknar i alla fall efter att jag ändrat foderstaten. Underbart! Kom på hur mycket jag saknar att vara en tragisk student med en omusklad ponny! De är dock meningslöst att försöka återskapa de igen. De var en tid som jag alltid kommer minnas med en tår i ögat. Haha.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0