Eurovision Song Contest

Var allt för trött för mitt eget bästa igår så somnade långt innan ESC drag igång på riktigt. Men behövde inte läsa många status uppdateringar på Facebook för att förstå vem som vann. Loreen var väl helt enkelt bäst och gjorde så att Sverige drog hem segern, vilket resulterar i att Sverige kommer hålla i hela kalaset nästa år. Jag vill inte vara bitter, men kan inte riktigt låta bil, lite min stil. Det kostar väldigt mycket pengar att hålla detta. Vist är det ära att få vinna och då visa upp "oss" som bra artister. Men det kostar mycket mycket pengar som skulle kunna gå till annat känns det som.
.
Så vem betalar allt? De gör folket och artisterna får pengar. Grattis! Alla dom som jobbar med ljud och ljus och allt bakom senen ska ju liksom ha betalt, bygget av platsen ska betalas. Vem får pengarna av telefonavgifterna när man röstar? Är det de landet tävlingen är i? Då kanske man få in lite pengar i alla fall, men känns som att det kostar mer än de..
.
Men roligt att vi vann! Och kommer det någonn gång en miljonfråga på vilket land som vann eurovision song contest 2012 så kommer jag veta svaret och bli miljonär!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0