Kanske skulle ha säkerhetsväst vid cykling?

Glömde ju skriva igår att i förgår efter jag tränat så går jag till busshållsplatsen och några meter från den ligger det en man på marken med en cykel jämte sig. Jag går fram och frågar vad som hänt och ett äldre par svara "han påstår att han ramlat." Mannen håller sig på revbenen och typ småskriker så jag frågar om jag ska ringa en ambulans? Då säger den gamla mannen "Ne, han klarar sig. Vänta med de." Va? Människan kanske har brutit revbenen (när de sedan kom fram att han åkt rak in i järnstången) men den gamla mannen tyckte att han skulle ställa sig upp. Då kommer det ett till par och den tanten säger åt mig att ringa ambulans. Då börjar gubben skrika att jag inte ska de! Vad är detta? De är väl bäst att ringa så stackarn får hjälp?! Men då reste sig mannen och sa att han skulle med bussen, som även jag skulle med.
.
När vi satt i bussen tackade han så mycket för att jag brydde mig och han blev allt mer blek och svettig. Så jag sa åt honom att ringa till sjukhuset när han kommit hem. Han hade vist någon kompis som kunde skjusa honom. Känner nu i efterhand att jag inte skulle ha blivit så tveksam av den gamla gubben. Skulle bara ringt efter en ambulans innan mannen som ramlat sa att jag itne skulle göra de. Vad är det för idiot som kan stå jämte en människa som ligger på marken och halvgråter och säga "Han klarar sig själv" Må hans cykel alltid tappa framhjulet där ingen hjälp pkan fås!!!!!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0