MINSKA FETMAN, ideér som inte kommer hjälpa!

Hörde idag på radion att någon politisk nisse (inte så insatt i vem) sa att han ville satsa på folkhälsan och minska fettman genom att bygga fler cykelvägar och sätta frukt och grönt vid kassan istället för godis i varje affär. Fin tanke!
.
Tycker absolut att de ska vara lag på att man INTE får ha godis framme vid kassan, eller på vägen till den! På Öland när vi var där förra sommaren så hade de ställt allt godis i ett litet hörn, så fick gå runt och leta efter de! Haha. Så borde det vara överallt! Skulle rädda min ekonomi reiällt! Dock tror jag att de rikigt tjocka skulle gå till godiset i alla fall, de är bara dom som bestämt sig som skulle få lite hjälp på traven att undvika de, tror jag! SÅ lösning? Ne... Men helt klart en bra ideé!
.
Sen cykelvägar är en väldig fin tanke, och då tänker jag på mig själv utan körkort och en utarbeta cykel. MEN hade jag bil skulle jag nog ta bilen den milen som finns mellan mig och staden. Dock tycker jag att de borde vara lag på att är det 5 kilometer eller mindre dit man ska (skola, affär, arbete, fritidsintresse, med mera) så får man inte ta bilen. Skaffa en cykel liksom!? Tar inte lång tid och att cykla istället för att ta bilen. Sparar ju till och med på miljön med. Dock vet jag inte hur man skulle kunna reglera och kontrollera om folk ska 5 kilometer eller längre så... De går nog inte riktigt hela vägen. Men erkänn att det ligger något i de? Har ju faktiskt bett om en cykelväg mellan Gladhammar och Västervik i hela mitt liv men har inte fått någon. Nu när jag flyttat där ifrån "på riktigt" och ska förhoppningsvis få ett körkort, då kanske de blir av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0