En natt i Oskarshamn med pizza!

Hade ju en tidig "helg" över en dag så begav mig till KÄLMÄR för lite kärlek! Skulle cykla in till vimmerby då, på den stora vägen. Detta tog 25 minuter, och jag var rädd att jag inte skulle hinna på 40... Kommer in till stationen efter att ha slö-cyklat lite sista biten eftersom tiden var god. MEN så ser jag att tåget (som tydligen går på röda dagar med 19:47) som då ÅKER utan mig precis när jag stält ifrån mig cykeln!!!! Har aldrig varit med om att de tåget gått i tid , så just i förgår så gick de inte ens 30 sekunder sent.. SÅ BLIR BITTER för hade jag vetat de hade jag inte slö-cyklat! När jag samlat mig och insett fakta så tänkte jag att gå till ICA för att införskaffa något ätbart då resan blir typ 3,5 timme och det var sisådär 6 timmar sen jag då hade ätit. MEN de stängde vid 20:00. Hade jag då inte blivit bitter över tåget hade jag hunnit med att handla och inte svultit ihjäl!!
.
Så där sitter jag, deperimerad, arg och hungrig. Anne får hålla mig sällskap genom hela resan, och tur var de för då jag anlänt till Oskarshamn inser jag att det är 50 minuter kvar tills nästa buss går. MAT! Inget är öppet, förutom en lite pizzeria som inte tar kort... Så iväg går jag på min jakt efter en automat! Men de finns ingen. Eller klart de fanns, men irrade runt som en höna utan huvud i typ en kvart innan jag hittade den med Annes vägvisande råd (som var åt fel håll)
.
När jag fått min pizza så börjar jag fundera på vad jag ska äta den med? Kostade 10 kronor extra om jag skulle suttit kvar på pizzerian, och ville vara nära stationen så jag inte blev lämnad i Oskarshamn. Så där sitter jag, på en bänk på en busstation, luktar svett och ko i mina mysisbyxor och aftonbladet-jacka och slafsar i mig pizza med fingrarna. MmmMMm! Trots detta kommer en tant fram som jag först fördomsfullt trode var alkoholist när hon undrar om jag åt chrabbs. Men hon var nog bara lite psykiskt ensam. Jag var den enda vettiga människa hon träffat och att jag skulle bli något stort, jag skulle lyckas med de jag ville. Tack, tar de som en komplemang! Sen att de var för att jag sa att jag aldrig varit gift och inte tittade på hocky kanske inte behöver nämnas.
.
Blev ju bitter, men insåg sen i efterhand att de fanns en mening med att missa tåget. De var trots allt en upplevelse att sitta på busstationen mit i natten och äta pizza med fingrarna. Kommer ha med mig detta i framtiden och ta lärdom av de! Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0